Συνολικές προβολές σελίδας

Παπάρ ... Yes !!!!!

Παπάρ ... Yes !!!!!

Κυριακή 1 Απριλίου 2007

'Αλητεια'

Θα ηθελα με τη σειρα μου να εστιασω το ενδιαφερον της ομορφης αυτης διαδικτυακης συντροφιας πανω σε μια ιστορικη παρακαταθηκη για τα καλιτεχνικα δρωμενα, το παρεμβατικο κινηματογραφικο ξεσπασμα ενος απο τους τελευταιους μεγαλους Ελληνες δημιουργους, την ‘Αλητεια’ του Δημοσθενη Νταγκλα. Η ‘Αλητεια’, εργο πρωτοποριακο για την εποχη του αποτελεσε το εναυσμα μιας σειρας κοινωνικων ταινιων με βασικο θεμα την αλλοτροιωση του προλεταριατου μεσα απο την αντιξοη κενοτητα του συγχρονου περιγυρου και τη συγκρουσιακη σχεση μεταξυ των μικροαστικων παραδοσεων και των ξενοφερτων αντιληψεων.
Το γυμνο, ποτε σαν αφελης αισθησιακος ρεαλισμος και αλλοτε ως απροσδοκητα βιαιος ερωτισμος αποτελει το βασικο διαρθρωτικο στοιχειο της υποφανους διαλλεκτικης της ταινιας.
Ο συμβολισμος της οπτικης γραφης του σκηνοθετη σε συνδιασμο με τη συγκλονιστικη ερμηνεια του πρωτοεμφανιζομενου τοτε Μακη Καραμολεγκου, εισαγουν στον ελληνικο κινηματογραφο το δογμα του νεο-μαρξιστικου φορμαλισμου, και συμβαλλει αρκετα ωστε να αποσπασει η ‘Αλητεια’ το Χρυσο Ροδακινο στο Διεθνες Κινηματογραφικο Φεστιβαλ Φθιωτιδας το 1985 και την αναγνωριση μεγαλης μεριδας κριτικων.

Συνοψη:

Ο Ιορδανης ειναι ενας φτωχος βιοπαλεστης ταξιτζης και καλος οικογενειαρχης ο οποιος τυχαια γνωριζεται με τον Πασχαλη, εναν εκφυλο συναδελφο του βυθισμενο στη λαγνεια και την ακολασια. Τα αρρωστα παθη του Πασχαλη θα συμπαρασυρουν τον Ιορδανη σε ενα αβαστακτα πυρετικο οργιο ανωμαλου ερωτα, πορνειας, κτηνοβασιας, και νεκροφυλιας. Η ακατασχετη καθοδος στο περιθωριο οδηγει το κολασμενο ζευγος στην εμπλοκη με το συνδικατο του εγκληματος και τους μαφιοζους της νυχτας, βαζοντας σε κινδυνο την σωματικη ακεραιοτητα του Ιορδανη και της οικογενειας του. Μεσα σε μια θυελλα τραγικων συμπτωσεων και δραματικων εξεληξεων ο Ιορδανης ερχεται σε επαφη με τον ιερομοναχο Ευτυχιο με τον οποιο συναπτει ερωτικη σχεση. Μεσα στον ιλλιγγο του παθους ο Ιορδανης αντιλαμβανεται πως η ζωη του αλλαζει και μετα το βιασμο του γιου του Σακη απο αγνωστο νιντζα κακοποιο απεσταλμενο των αδιστακτων μαφιοζων, η συντροφια του φιληδονου αδελφου Ευτυχιου αποτελει τη μονη σανιδα σωτηριας, τη μονη αντιδραση στην καταρακωση των ηθικων φραγμων του μεροκαματιαρη οδηγου ταξι.

Τι προσαπτει ομως αυτη η θυελλωδης σχεση για τον φτωχο βιοπαλεστη; Εναν παραδεισο αισθησεων η μαλλον την αποτροπαια νεμεση του...

Η συνεχεια επι της οθονης.

‘Μια ταινια-γροθια στο στομαχι της νεας ταξης πραγματων.-Ελευθερος’

‘Ο Νταγκλας ειναι αμειληκτα ισοπεδωτικος και αδικαιολογητα βιαιος.-Ταιμς της Νεας Φιλαδελφειας’


Σε σκηνοθεσια Δημοσθενη Νταγκλα:

‘Αλητεια’

‘Μια ταινια για γερα νευρα. Ενα ωμο υπερρεαλιστικο ιντερλουδιο που θα σοκαρει.’

Παραγωγη: 1984, Χαραλαμποπουλος και Σια Βιντεος- Αρχιεπισκοπη Αθηνων.
Παιζουν: Μακης Καραμολεγκος, Ζησης Γερολυματος, Γιωργος Κουκουλης, Τζινα Πρεκα. Φιλικη συμμετοχη: Καρελης
Τραγουδουν: Ο Θεμης Τραπακιανος και το επιτελειο του σε μεγαλες λαικες επιτυχιες οπως ‘Με Εξουδετερωσες’ και ‘Ο Ερωτας μας-Πυρκαγια’. Συμμετεχει το μπαλετο του Στηβ Πετσα και η χορωδια δημου Πυργου.

Ακαταλληλο για ανηλικους ανω των 18 ετων

(Αφιερωμενο στον αγαπητο κ. Μπακογιαννοπουλο, τον γνωστο υπνοτικο κριτικο κινηματογραφου απο τις εισαγωγες του στην ‘Κινηματογραφικη Λεσχη’.)

(Ζητω συγνωμη απο μερικους αλλα ποναει η πρωτη φορα...αα και για τους τονους επισης αλλα ειμαι σκαρμογυφτος και εχω παει μεχρι τριτη δημοτικου...)