Συνολικές προβολές σελίδας

Παπάρ ... Yes !!!!!

Παπάρ ... Yes !!!!!

Τρίτη 13 Μαρτίου 2007

Η Αξία των Συμβόλων

Την Κυριακή ένας φίλος, με αφορμή τα μπάχαλα της Πέμπτης (όποιος τυχερός βρέθηκε Πέμπτη απόγευμα στο μετρό στο Σύνταγμα έγινε μάρτυρας ενός φανταστικού θεάματος. Βολεμένοι μικροαστοί ανέπνεαν για πρώτη φορά στη ζωή τους δακρυγόνα που είχαν μπει από τους αεραγωγούς. Τρέλα!), μου έλεγε κάτι περίεργα για τον Άγνωστο Στρατιώτη, τις μολότωφ και τα λοιπά. Προσωπικά δεν με ενδιαφέρουν λέξεις του στυλ σύμβολο, συμβολισμός, συλλογικές μνήμες, παρελάσεις, έθνη και οι λοιπές επινοήσεις διάφορων κομπλεξικών ντεκαβλέ τύπων. Άλλωστε τα δύο πράγματα που έχουν ανάγει τα σύμβολα σε ουσία, είναι και εκείνα που απεχθάνομαι περισσότερο, όπως κάθε λογικός μαλάκας σαν και μένα. Σε εκκλησία πήγα μετά από χρόνια πριν κανά μήνα, όταν παντρεύτηκε ένας φίλος. Όσο για το στρατό, τον ξέχασα τη μέρα που απολύθηκα. Anyway, επειδή έχω κάτι φίλους που τώρα τελευταία μου την έχουν δει και πολύ πατριδολάγνοι, είπα να γράψω τίποτα απευθυνόμενους όχι σ’ αυτούς αλλά σε όλους του εραστές των συνόρων (λίγο προβοκατόρικο ύφος για να μην ξεχνιόμαστε).

Ποιά είναι λοιπόν η σημασία των συμβόλων; Η απάντηση είναι δυστυχώς για σας φίλοι μου, μονολεκτική. ΚΑΜΙΑ. Όσοι σκοτώθηκαν για την πατρίδα τους το έκαναν μόνο γιατί την αγαπούσαν. Για τίποτα άλλο. Δεν τους ένοιαζε αν σε πενήντα χρόνια θα γιόρταζε ο Χριστόδουλος και οι γλοιώδεις πολιτικοί το «έπος του σαράντα». Αν είχαν επιλογή, σίγουρα θα προτιμούσαν πλήρη έλλειψη δοξασιών, βλέπε υποκρισίας. Ο άγνωστος στρατιώτης, ήταν άγνωστος, σκοτώθηκε άγνωστος και θα ήθελε να παραμείνει άγνωστος. Αν ήθελε να τον τιμούν θα γινόταν στρατηγός, πολιτικός, αρχιεπίσκοπος. Το γεγονός ότι αν σήμερα γινόταν πόλεμος, εγώ θα έτρεχα να πάω στην Ελβετία και εσύ θα «έπεφτες υπέρ πατρίδος», εξαρτάται από εσένα, εμένα και μόνο από μας. Δε πα να μάθαινα επί δώδεκα χρόνια για τα έπη των Ελλήνων, εγώ θα προτιμούσα να πίνω κόκτειλς σε κανά σαλέ στις Άλπεις. Εσύ πάλι θα προτιμούσες να είσαι με το τουφέκι και να υπερασπίζεσαι τα σύνορα. Οκ, δεκτό. Ο Ρώσος ογδόντα χρόνια δεν μπορούσε να πάει στην εκκλησία, του απαγόρευαν να πιστεύει στο Θεό, στο Βούδα, στο Θρύλο, αλλά αυτός εκεί, με τα καντήλια και τα κομποσκοίνια στα κρυφά. Τι θέλω να πω; Θέλω να πω ότι δεν υπάρχει συλλογική ιστορία, συλλογικός πατριωτισμός, εθνικισμός και τα ισμός γενικά. Ή τουλάχιστον δεν επιβάλλεται.

Άρα τι θα πει έκαψαν το μνημείο του άγνωστου στρατιώτη ή τη σημαία. Να κι αν το καψαν να κι αν δεν το καψαν. Όσοι τιμούν τον άγνωστο (είτε τον γνωστό είτε τον στρατιώτη), τον τιμούν με μνημείο και χωρίς. Όσοι αγαπούν την πατρίδα τους, την αγαπούν έτσι. Τελεία. Χωρίς σύμβολα, χωρίς νοήματα, χωρίς συμπληρώματα. Σκέτα. Ποιός από αυτούς που τιμούσαν την ιστορία θα πάψει μετά από τα μπάχαλα να την τιμά, ή ποιός που την γράφει στ’ αρχίδια του, θα σταματήσει να τη γράφει;

Αν και το χάωσα, αυτό που καταλήγοντας θέλω να πω είναι ότι τα σύμβολα είναι μια επιβολή σεβασμού. Δηλαδή, μια προσπάθεια περιορισμού της ελευθερίας. Δηλαδή τραμπουκισμός. Δηλαδή άντε γαμηθείτε. Μαλάκες πολιτικοί που γλείφουν τους πάντες για μία ψήφο, πατριδοκάπηλοι που τα παίρνουν από παντού και κοιτάνε μπας και βγάλουν κανά μαύρο χρήμα, διεθνιστές που δεν έχουν πάει όυτε μέχρι το Κιάτο, αναρχικοί της πούτσας που μετά τις πορείες και τις μολότωφ γυρνάνε σπίτι να φάνε μακαρόνια με κυμά και σουτζουκάκια από τη μαμά τους, παπάδες που γαμάνε αγοράκια και γαμιούνται μεταξύ τους, οπαδοί που η ζωή τους είναι ο γαύρος και ο βάζελος και το ντέρμπι της Κυριακής, ιδεολογίες του χρήματος και του φαιοκόκκινου φασισμού.

Φεύγω. Πάω να αγκαλιάσω την Χ., να πιω κανά ουισκάκι με τους φίλους μου, να ακούσω το Mezzanine των Massive Attack, να διαβάσω τον Καθένα του Philip Roth, να δω τις «Ζωές των Άλλων». Κάντε ρε πιο κει. Μου χαλάτε την αισθητική.

16 σχόλια:

paParisien είπε...

Αγαπητέ antoine ξέρεις ότι συμφωνώ με τους χαρακτηρισμούς τύπου τζούμας+LSD=antoine της προτελευταίας παραγράφου σου. Παρόλαυτά στέλνω δύο commentaκια.

1. Άλλο σέβομαι σημαίες, σύμβολα και εκκλησίες και άλλο σέβομαι ΑΥΤΟΥΣ που τα πιστεύουν. Στη δεύτερη περίπτωση ο σεβασμός απευθύνεται σε ανθρώπους και για μένα είναι δεδομένος πάντα και αδιαπραγμάτευτος. Όλοι έχουμε το δικαίωμα να προσωποποιούμε τον παππού μας με πανιά και αγάλματα ή όχι. Να μιλάμε για τον αγνωστικισμό και τις φοβίες μας με τη γλώσσα μιας θρησκείας ή όχι. Κι αυτό το σέβομαι στους άλλους τουλάχιστον. Δεν πιστεύω πως όταν ανάβεις το τσιγάρο σου από ένα κερί κάπου στον κόσμο πεθαίνει ένας ναυτικός.
Αλλά μπροστά σε ένα παππού που πιστεύει αυτή την παλιά ναυτική ιστορία, θα χρησιμοποιούσα σίγουρα αναπτήρα. Κι έτσι σέβομαι εκείνον κι όχι κάποια ηλίθια δοξασία.

2. Μήπως το παπαρολογοτεχνοblog αρχίζει να παραπολιτικολογεί; Μήπως να σεβαστούμε τους παπαρολογοτεχνοπρογόνους μας; Ή μήπως όχι; Εσύ ξέρεις!

δικός σου πάντα και φιλιά στη Χ.
Parapapa(εμβατήριο)parisien

Dmitri είπε...

Αυτα Αντώνη που μας λες, μας τα πανε και άλλοι ... και επαναλαμβάνεσαι γιατί είσαι καρναβάλι.
Όλοι οι δήθεν αριστεροί, οι δήθεν επαναστάτες, που στις πορείες πηγαίνουνε και κάνουνε τις γάτες,
οι μπάτσοι να τους πιάσουνε, τουλούμι να τους κάνουν γιατί αυτό αξίζουνε και τίποτα δεν κάνουν.

Ανώνυμος είπε...

3 poulakia kathontan k plekane poulover, to ena to mikrotero epleke to maniki.. stou anwmalou to spuri duo koubertes perpatoun , h mia pethainei k h mpanana trwei thn katsika! :)

antoine είπε...

PaParisien το σχόλιο σου δεν με βρίσκει αντίθετο. Ξαναδιαβάζοντας το post καταλαβαίνω πως μπορεί να δείχνει ακραίο και ίσως να είναι. Σε καμία περίπτωση δεν ήθελα να προσβάλω το τι πιστεύει ο καθένας, δεν μου πέφτει λόγος. Δεν ασχολούμαι. Το point μου απλώς ήταν στα σύμβολα και μόνο σε αυτά. Πες μου ότι είναι μαλακία γιατί δεν σέβεται κάποιους ανθρώπους, τη μνήμη τους, την περηφάνια τους και ότι άλλο θες, αλλά όχι ότι είναι «ιεροσυλία κατά του έθνους». Όταν δηλαδή ο Τζιμάκος έβαλε το σφυροδρέπανο στη θέση του σταυρού προσέβαλε την Ελλάδα; Νομίζω ότι έχουμε δώσει σε κάποια πράγματα περισσότερη αξία από αυτή που τους αξίζει, και αυτό ήθελα να τονίσω. Ίσως κάπως υπερβολικά. Οκ, τι να κάνουμε;

Για το δεύτερο comment σου θα έλεγα ας αφήσουμε το blog να πάει όπου να ναι. Άλλωστε το ότι να ναι είναι στάση ζωής. Ε; Οι παπαρολογοτεχνοπρόγονοί μας είναι πάντα τα πρότυπα.

Προς Dmitri: Στ’ αρχίδια μου οι αριστεροί και οι επαναστάτες. Τώρα το ξύλο, τα τουλούμια και τα τουλουμοτύρια δεν θα τα σχολιάσω. Μάλλον θα σου έχουν μείνει κατάλοιπα από τότε που βρισκόσουν (και απ’ ότι βλέπω ακόμα βρίσκεσαι) στην ένδοξη «δημοκρατική» παράταξη των Κενταύρων

paparwdia είπε...

Antoine μου περίμενα πώς και πώς έναν σχολιασμό για τα γεγονότα της Πέμπτης. Βέβαια περίμενα να κρίνεις τις ενέργειες του φοιτητικού κινήματος, πώς αυτές αμαυρώνονται από τις αηδίες της αστυνομίας και τα μαλακιστήρια με τις κουκούλες. Είναι αλήθεια ότι αηδίασα όταν είδα παιδιά όπως εσύ κι εγώ που υπηρετούν τη στρατιωτική τους θητεία σε μια τόσο σημαντική σκοπιά (χωρίς να θέλω να υποτιμήσω το λεμβαρχείο) να την κοπανάνε, αλλά τί να κάνουνε, κινδύνεψαν και φυσικά τα όπλα τους ήταν άδεια (όχι ότι θα τα χρησιμοποιούσαν αν ήταν γεμάτα). Συνεπώς παραδέχομαι ότι επηρεάστηκα από το συμβολισμό του μνημείου και την όλη απαξιωτική ατμόσφαιρα αλλά αυτό δεν συμβαίνει ότι είμαστε κομπλεξικοί και κολλημένοι με τα σύμβολα ή τις εθνικές αξίες. Για τις αντιρρήσεις σου σχετικά με την εκκλησία δεν θα διαφωνήσω αν και είσουν κάπως οξύς. Αλλά σχετικά με το τί σημαίνει πατρίδα πρέπει να δεχτούμε ότι κάποιοι θίγονται όταν βλέπουν τέτοιες εικόνες. Όταν κάποιος έχασε τους παππούδες του στη Μικρασιατική καταστροφή δεν θέλει να ακούει για Τούρκους και δεν τον κατηγορώ. Όταν οι προγονοί σου εκτελέστηκαν από τους Γερμανούς πώς να μην τα παίρνεις με τους ακροδεξιούς. Αν γίνει ένα μπραφ, θα ήθελα κι εγώ να πιω τα κοκτειλ μου μαζί σου στις Άλπεις. Αλλά τότε ίσως αυτο το ποτάκι να μην αξίζει τίποτα μέσα στην κενή αιωνιότητα της εφήμερης υλιστικής απόλαυσης. Ενω το να υπερασπιστείς τη σημαία και την πατρίδα σου όταν αυτή κινδυνεύει να είναι σημαντικό, γιατί να μη γίνεις κι εσυ ένας άγνωστος. Αλλωστε δε θα μάθεις ποτέ αν μετά από χρόνια κάποια μουνόπανα καίνε το μνημείο σου.

ανεγκέφαλλός είπε...

"Μεσα στην κενή αιωνιότητα της εφήμερης υλιστικής απόλαυσης".
Ουάου, μου άρεσε πολύ αυτό.Επετρεψέ μου μεσιέ παρωδία να το χρησιμοποιώ που και που,ιδίως σε ψαγμένα κοριτσάκια.

Ανώνυμος είπε...

Παιδες να πω και γω τη παπαρια μου...

Το σχολιο του παπαρυζιεν ηταν καταπληκτικο. Το κοινο εδαφος με τον Αντουαν ειναι οτι δικαιως μπορει καποιος να μη σεβεται καποιους αλλους (αν δε σεβομαι το ναυτικο, τοτε στα παπαρια μου και το κερι). Εκει που υπαρχει διαφορα ειναι ασφαλως, οταν δεν σεβομαστε το συμβολο αλλα τον ανθρωπο που πιστευει σε αυτο. ΟΚ αλλα ορισμενοι παρασυρονται και σεβονται και το συμβολο. Και αυτο ειναι κακο. Γιατι το συμβολο εχει χρησεις πολλες, και μαλιστα απο ανθρωπους που επουδενι δεν σεβεσαι. Λεπτες ισορροπιες για μερικους.

Οσον αφορα το σχολιο του παπαρωδηα. Ας το χρησιμοποιησουμε ως δειγμα τους πως οι παραπανω ισορροπιες μπορει να αποδειχτουν λεπτες για τους περισσοτερους απο εμας. Εξηγουμαι.. η φωτια στο καλυβι απεναντι απο το μνημειο που βρισκεται μπροστα απο το κοινοβουλια μπηκε απο την αστυνομια. Τουλαχιστον αυτο καταλαβαινω απο τα διαφορα που εχω δει στο διαδυκτιο. Ο αστυνομικος ή ο χι κρατικος ''λειτουργος'' που το εκανε ή επετρεψε, παροτρυνε να το κανουν καποιοι φοραει την ελληνικη σημαια 8 ωρες την ημερα. Ειναι πατριωτικη συμπεριφορα αυτη? Αν τον ρωτησεις θα σου πει ναι. Γιατι βοηθα στο να περασει μια πολιτικη που την θεωρει πατριωτικη. Αν ρωτηθεις (και παρελπιδα εχω δικιο στην ερμηνεια μου για το ποιος ευθυνεται) εσυ ασφαλως θα πεις οχι. Νεες λεπτες ισορροπιες. Απο τη πλευρα μου θεωρω την συμπεριφορα των διαδηλωτων περισσοτερο πατριωτικη απο αυτη των μεγαλοδημοσιογραφων ή των περιεργων που υποστηριζουν τη συγκεκριμενη αναθεωρηση. Και ομως με βαση την πιστη μου ή τον σεβασμο στα συμβολα, ή ακομα και στον σεβασμο στους ανθρωπους που πιστευουν στα συμβολα δεν πιανω ουτε τη βαση. Παρ'ολ'αυτα με καμαρι δηλωνω πατριωτης! Με λιγα λογια το θεμα των συμβολων και δη αυτων φεροντων ή με το ζορι φεροντων πατριωτκα βαρη ειναι φιλολογικου και μονο ενδιαφεροντως (αρα δικαιως εχει θεση στη μπλογκ σας).
Ξαναγυριζω στον παπαρυζιεν και θα συμφωνησω οτι σημασια εχουν τελικα οι ανθρωποι. Και αυτο που εγω ειδα ειναι επιθετικη συμπεριφορα σε ανθρωπους. Και ενω για μερικους ειναι η δουλεια τους να τρωνε ξυλο (διαφορετικα προς τι τα κρανη και η ασπιδες) αλλοι το τρωνε τσαμπα. Και αυτο που με στεναχωρει ειναι η σταση αλλων ανθρωπων που αδιαφορουν, ''δικαιολογουν'' και περι αλλα τυρβαζουν.

Περα απο τις σαλτσες και τις παπαριες, θελω να ρωτησω τους εν ελλαδι πατριωτες αν εχουμε πλεον χουντα στην αθηνα. Βρισκομαι στο εξωτερικο και η ενημερωση μου ειναι αναγκαστικα περιληπτικη αρα και ακριβεστερη, και η εντυπωση μου ειναι οτι συμβαινουν πραγματα που ειχαν καιρο να συμβουν. Δεν θεωρω τιποτα νεο την βια της αστυνομιας, την παραπληροφορηση των τηλεορασεων, το πολιτικο τζογο, τα ''δημοκρατικα'' αντανακλαστικα του λαου μας, την τεχνη της προβοκατσιας και την ηδονη της καταστροφης αλλα αυτα που βλεπω φαινεται να ξεπερνουν καθε τι που εχω δει, ζησει ή ακουσει ως τωρα.

Και μια ερωτηση φιλολογικου ενδιαφεροντως..
Η δημοκρατια εχει συμβολο?

Μακαροι οι ψυχραιμοτεροι του μπλογκ να επανελθουν και να συνεχισουν να γραφουν τις ιστοριες τους που ομοιες τους δεν θα διαβασουμε σε καμια εφημεριδα και σε κανενα πολιτικα βαμμενο μπλογκ (παραμονο σε κανα αρλεκιν!).

Φιλικους χαιρετισμους

Ανώνυμος είπε...

I am so bluntly obviously not any good at this blogging shite but I want to say this!
Everyone lies no one means what they say or they don't understand the weight their statements withhold... It's even funnier when they expect you to make even bigger and heavier statements, and obviously honor the decisions they carry with them...

I guess this is always what happens when you decide to bypass the instincts that are saying "NO"!

Not commentary, not an opinion, certainly not an array of events, in other words news...

It's called "bitching and whinning", and i think I'm especially good at it!

we spoke as if it were only yesterday all hell broke loose...

Not much of a post, but more than nothing!

Goodnight And Good Luck!

fgloucester256 είπε...

Λοιπόν συνάδελφοι παπά-ρολόγοι..

Ακκορντινγ το μαι κονσερβατιβ βιου..

Ένα σύμβολο νομίζω είναι απλώς η ενσάρκωση (υλική απεικόνιση) μιας ιδέας/Αλήθειας.
Ορισμένες ιδέες/αλήθειες αφορούν την θυσία ανθρώπων και συνδεόνται με ιστορικές μνήμες.
Το να προσφέρει κομμάτι από τη ζωή του κάποιος για μια εξοατομική ιδέα/αλήθεια είναι κάτι που σας αρέσει. Το οτι αυτή την προσφορά/ιδέα την απεικονίζει με κάτι γιατί σας ενοχλεί.
Και αφού το σύμβολο η ενσάρκωση της ιδέας πως να μη πληγωθεί κανείς από τον ξευτιλισμό του συμβόλου/ιδέας. Ελευθερία δεν νομίζω ότι είναι να ξευτελίζεις την αλήθεια του άλλου η να κατουράς στο καύκαλο του νεκρού του αδελφού..

((
μπαι δε γουαι
Ναι ο ευφυής και προβληματικός τζιμάκος κοροιδεύει τη σημαία.
Έλα που όμως αν δεν υπήρχαν κάποιοι μαλάκες που κάποτε τη σήκωσαν // παρατήσαν τους φραπέδες τους, τα σπίτια τους, τις οικογενείες τους.. και ειπανε «γάματο.. παμε να καούμε για τους επόμενους».. τότε ο τζιμάκος δε θα ταν τζιμάκος..
-Ξέρω , ξέρω θα μου πεις *χ%μου.. θα είχα γεννηθεί Τούρκος κανένα πρόβλημα..
Μπορεί κανένα πρόβλημα μπορεί και όχι όμως..
- Ξέρω, ξέρω θα μου πεις .. αυτά έγιναν παλιά .. τώρα είμαστε ολοι αδέλφια.. κτλ..
Μα εάν η γενιά μας ξευτελίζει κάθε ιστορική θυσία με τη καρδιά θα παεί κανείς να ξαναθυσιαστεί για κάτι εξοατομικό. (δε χρειάζεται να είναι πατρίδα ας είναι η μπάλα)
- Ξέρω , ξέρω θα μου πείς ναι αλλά άλλο σύμβολο και άλλα ιστορία.. Έλα όμως που δεν είναι έτσι ...
Έλα που η σημαιούλα είναι εκεί για να σου θυμίζει μια ιστορική πορεία και ευθύνη και δεν είναι ενα μπλε κωλόπανο..
))

Εάν η πρόταση είναι «να μαθουν οι άνθρωποι να αγαπάνε τις ιδέες, χωρίς σύμβολα»..
Καταρχήν δε με ενδιαφέρει η συζήτηση.. (πάντα το πρόβλημα θα είναι στην ιδέα και όχι στην απεικόνιση)..

Δε με ενοχλεί ότι υπάρχει ένα βλαμμένο που καίει μια σημάια.. αυτό πάντα θα υπάρχει..
Με ενοχλεί που εμείς οι μούρηδες πάμε να το ντύσουμε και ιδεολογικά..

Συγχωρέστε τη λιγκότερο προγκρεσιβ , αντ α μπιτ ντεκαβλε θέση μου..

Dmitri είπε...

προς μεσιε ΚΟΜΙΣ ... Στην Ελλάδα έχουμε ακόμα Δημοκρατία. Οι πληροφορίες σου για Χούντα είναι λανθασμένες. Οσο κι αν προσπαθούνε οι αντεξουσιαστές να καταλύσουν το πολίτευμα, έχουν κάνει μια τρύπα στο νερό.

paparadektos είπε...

Μολις διαβασα το ποστ του αντωνη σκεφτηκα οτι θα εχουμε ζουμι σε αυτο το ποστ και ενα διακριτικο χαμογελο αφησε να φανει η στραβη οδοντοστοιχια μου. Αυτο που παντα μου αρεσε στα γραπτα αλλα και τα λογια του ειναι οτι πολλες φορες προβοκαρει εκεινους που θελει χωρις να εννοει απολυτα οσα γραφει η λεει. Επισης πολλες φορες υποβοσκει σε αυτα μια αφηρημενη ιδεα, αισθηση (δεν μπορω να το προσδιορισω) με την οποια κατα κανονα ταυτιζομαι.
Τωρα στο συγκεκριμενο θεμα, ο παπαρισιεν μαλλον εντοπισε την αρνητικη πλευρα στην ουσια της χωρις καμια απολυτως αναφορα σε πατριδες, ηρωες και αφελληνισμους και πολυ μου αρεσε. Με λιγα λογια ουτε εμενα με πολυνοιαζει αν καποιος καψει το ''καλυβι'' (μονο ο κομης μπορουσε να χρησιμοποιησει αυτη τη λεξη) αλλα μαλλον θα του ελεγα να μην το κανει αν ο μητσος προσβαλλεται. Btw λες ο γιωργακης να εχει δικιο οταν λεει οτι η δεξια δεν αλλαζει (βλεπε σχολια μητσου) και να τον δουλευουμε αδικα??

Dmitri είπε...

Χο χο χο ... ναι ναι ο φασισμός είναι εδώ ... η δεξιά δεν αλλάζει... Ζήτω η δημοκρατία της κουκούλας, ζήτω η δημοκρατία του καδρονιού και της μολότωφ, ζήτω η δημοκρατία του φταίει ο άλλος (τα παιδιά δεν κάνανε τίποτα ... οι μπάτσοι τα κάνουν ΟΛΑ), ζήτω η δημοκρατία του τραμπουκισμού, ζήτω η δημοκρατία !!!!!!

Έχετε σκεφτεί ότι κάθε χώρα έχει την "δημοκρατία" που της αξίζει και αξίζει στους πολίτες της?

ΥΓ: Το καλύβι δεν πα να καεί και να το ξηλώσουν και σαν αυθαίρετο ? Το πρόβλημα έγκειται στο ότι πολλοί ενοχλήθηκαν όχι επειδή κάηκε το καλύβι... αλλά επειδή υπήρξαν άτομα που στεναχωρήθηκαν που κάηκε το καλύβι.

antoine είπε...

Δεν σκόπευα να επανέλθω με σχόλιο, γιατί το παρακουράσαμε το ζήτημα, αλλά έλα που μ’ αρέσει το μπούγιο και δεν μπορώ να είμα απλός παρατηρητής (αν και τώρα τελευταία τη βρίσκω με αυτό το χόμπυ). Ο παπαράδεκτος, γνωστός φροϋδικός αναλυτής, έδωσε με ακρίβεια το στίγμα. Πάντα χρειάζεται η σπίθα και ας εξελιχθεί σε πυρκαγιά (πφφφ, κλισέ).

Το θέμα αγαπητέ Dmitri είναι ότι ο Λόρδος Byron και ο πουθενάς ταβερνιάρης πρωθυπουργός σου μετέτρεψαν ένα θέμα όπως η μεταρύθμιση το πανεπιστημίων, που έπρεπε υποτίθεται να επικρατεί νηφαλιότητα, σε απαντήσεις ψευτοδιλημμάτων. Και απ’ ότι βλέπω και εσύ σε αυτά τα ψευτοδιλήμματα απαντάς. Και ξέρεις γιατί; Γιατί πολύ απλά την κυβέρνηση (και αυτή και την προηγούμενη και την παραπροηγούμενη) δεν τη νοιάζει να αλλάξει τίποτα. Την απασχολεί να παίξει το ψηφοθηρικό παιχνιδάκι της. Και έτσι απευθύνεται στο φοβισμένο και κουρασμένο ακροατήριο της, το φοβίζει ακόμα περισσότερο, για να ξαναβγεί σε δυο, τρεις, πέντε μήνες που θα κάνει εκλογές. «Καταλύεται η τάξη, η έννομη λειτουργία. Ψηφίστε μας να σώσουμε τη χώρα». Μιλάμε για τέτοια μουνόπανα. Οι φοιτητές είναι τεμπέληδες, αλήτες. Μαύρο ή άσπρο. Το μόνο που μας νοιάζει είναι να ξαναβγούμε. Άρα τι κάνουμε; Οξύνουμε την κατάσταση, γιατί αυτό θέλουμε. Με ποιούς είσαι; Με τα ΜΑΤ ή με τους φοιτητές; Με τα δακρυγόνα ή με τις μολότωφ; Με την τάξη ή την αναρχία; Ο υπουργός δημόσιας τάξης μίλησε για αντάρτικο πόλεων. Το 2007. Αντάρτικο Πόλεων!!! Ο τελειωμένος μπάχαλος έγινε Baader – Mainhoff και Ερυθρές Ταξιαρχίες!! Μανιχαϊστικά διλήμματα, που θα λεγε και ένας παλιόφιλος. Byron αγόρι μου είσαι για γιαούρτια. Και έτσι η κυρά Κούλα απ’ τη Κυψέλη θα πάει πάλι στο χωριό της να ψηφίσει ΝΔ. Τέλεια. Τον πετύχαμε πάλι το σκοπό μας, ε κύριε Καραμανλή;

Ίδιοι και επαγγελματίες αριστεροσυνδικάλες, που δίνουν έτσι νόημα στη ζωή τους και λόγο στην ύπαρξη τους. Τους θυμάστε στις διαδηλώσεις και στα αμφιθέατρα; Νομίζουν ότι είναι ένα βήμα πριν την επανάσταση. Εγλωβισμένοι στην μικροκοινωνία τους αναλύουν ακόμα τις διαφορές του Μαρξ με τον Κάουτσκι. «Κρατική καταστολή και άλλα μαυσωλεία», «για όλα φταίει το σύστημα, ποτέ η λάμπα, ακόμα και αν κάηκε». «Σύντροφε, μην φραξιονίζεις. Οπορτουνισμός, ρεφορμισμός» και άλλες άγνωστες λέξεις των απάντων του Λένιν, να ψαρώσουν τα δεκαεννιάχρονα. Ρε κλέιστε τους σε κανά ψυγείο. Θα βρωμίσουν.

Τώρα σε σχέση με χούντες και τα ρέστα δεν ξέρω, αλλά πείτε μου πόσο δημοκρατικές είναι μαζικές συλλήψεις για «αντίσταση κατά της αρχής» και «διατάραξη κοινής ειρήνης». Σε μια σύγχρονη δημοκρατία οι μαζικές συλλήψεις δεν υπάρχουν. Είναι συλλήψεις ενάντια σε ιδιότητες και όχι ενάντια σε μία παράνομη πράξη. Κατάλοιπα του 70. Αν ήταν πραγματικές συλλήψεις θα έλεγαν «συνελήφθει ο κ. Antoine γιατί έκαψε το καλύβι μπροστά από τη Βουλή ή ο κ. Aνεγκέφαλλός γιατί μαλακιζόταν σε κοινή θέα».

Όσο για τα σύμβολα που ξεκινήσαμε, αυτό που εξυπηρετούν είναι να κερδίζουν ψήφους. Και τα εκμεταλλέυονται δεόντος. Κυβερνήσεις και ΜΜΕ. Όταν ένας μαλάκας γράψει ένα σύνθημα στον τοίχο μιας εκκλησίας, «οι φοιτητές βεβήλωσαν την ορθοδοξία». Αν ένας κάφρος θέλει να λαμπαδιάσει τον τσολιά στο Σύνταγμα «τρίζουν τα κόκκαλα των πεθαμένων», «καταλύεται η ιστορία». Άρα γάματα τα σύμβολα. Λεπτές οι ισορροπίες, όπως διάβασα. Η σημαία δεν μιλάει να αρχίσει να κράζει Χριστόδουλους και Πολύδωρες και Μπάχαλους. Και έτσι πάλι η κυρά Τούλα απ’ το Παγκράτι θα πει «αυτός έκαψε τη σημαία = Αλήτης», άρα, ναι αυτό που σκεφτήκατε, πάμε στο χωριό να ψηφίσουμε τον Byron, που θα συλλάβει αυτούς τους «ιερόσυλους». Και δυστυχώς οι κυρά Τούλες, Σούλες, Κούλες είναι πάρα πολλές.

fgloucester256 είπε...

"ωχ πηδώ , χοροπηδώ
κ έχω ένα τσίρκο ηλεκτρικό
μεσ το μυαλό μου
μεσ το μυαλό μου που χει όρια
και μια ελευθερία ζόρικια
αλοιμονό μου..

φίδι, πίθηκος, κ αετός
με το δείπνο το μεγάλο
θα τελειώσουμε το μπάλλο
φίδι πίθηκος και αετός "

να πάρετε το καινούριο σιντι του διονύση - πυρήνας

qu είπε...

test

paParisien είπε...

Συγχαρητήρια στον kou. Τα πολλά λόγια είναι φτώχεια. Ο Antoine το παράχεσε με το τεράστιο Post του. Εγώ πάλι δοκίμασα να συνοψίσω κάποια πράγματα. Δεν τα κατάφερα να μη μακρυγορήσω. Ο fgloucester256 επικαλέστηκε το Μπάλλο του Νιόνιου και ήταν πιο λακωνικός. Ο kou όμως κατάφερε να τα πει όλα με μια λέξη "test". Του αξίζουν συγχαρητήρια.