Συνολικές προβολές σελίδας

Παπάρ ... Yes !!!!!

Παπάρ ... Yes !!!!!

Πέμπτη 14 Ιουνίου 2007

Ο σοσιαλισμός στον 21ο αιώνα: To φαινόμενο του αναπτήρα


Είμαι που λες αραχτός στον καναπέ μου και πίνω τη φραπεδιά μου με τη μισή ζάχαρη (είμαι σε φάση δίαιτας βλέπεις….προσπαθώ να περάσω στην κατηγορία ‘άνθρωπος’ από την κατηγορία ‘μαστόδοντο’ που βρίσκομαι εδώ και 27 χρόνια), και χαζεύω καμιά μαλακία στην τηλεόραση. Σχεδόν δύο χρόνια πριν όμως, βρισκόμουν σε μία μικρή πόλη της Σκωτίας, αραχτός πάλι σε έναν άλλο, μαύρο δερμάτινο καναπέ, και έπινα τον αχτύπητο nes μου συνοδεία με ένα πακέτο τσιγάρα. Τότε που λες κάπνιζα σαν τον αράπη, μην κοιτάς τώρα που προσπαθώ να το ‘ελαττώσω’ μπας και ζήσω πάνω από 40 χρόνια. Any way… εκείνη την ‘belle epoc’, είχα μία χαριτωμένη μικρό-μανιούλα να αγοράζω αναπτήρες clipper, αποκλειστικά πορτοκαλί χρώματος. Και εκεί είναι που άρχισαν όλα…



Ως καπνιστής/ρια κι εσύ, καταλαβαίνεις ότι οι αναπτήρες αυτοί δεν έμεναν και πολύ καιρό στα χέρια μου. Είτε σε καμία pub, είτε στο café του uni, είτε στο 10c Wallace Street, ο πορτοκάλι μου σύντροφος αργά ή γρήγορα θα μετακόμιζε από τη στοργική μου τσέπη. Θα έβρισκε κάποιον καλύτερο εραστή; θα άραζε ανάμεσα σε τίποτα μαξιλάρια κανενός καναπέ; Ποιος ξέρει…; Το σίγουρο πάντως ήταν ότι τις περισσότερες φορές, όπου και αν ήμουν, θα έφευγα με έναν αναπτήρα ασχέτως αν ήταν ο δικός μου. Λόγω όμως της χαρακτηριστικής αισθητικής των συγκεκριμένων αναπτήρων, δεν ήταν λίγες οι φορές που τους ξαναείδα στα χέρια κάποιου φίλου. Σε μερικές περιπτώσεις η αντίδραση μου ήταν ένα απλό ‘γεια, τι γίνεται;’ προς τον παλιό μου clipper, ή ένα ‘μου καβάντζωσες τον αναπτήρα μωρή κουφάλα;!’ προς τον νόμιμο πλέον ιδιοκτήτη.

Ο κύκλος όμως συνεχιζόταν. Εγώ αγόραζα πορτοκαλί clippers, τους κρατούσα για μερικές μέρες, με κάποιο μαγικό τρόπο γίνονταν αναπτήρες hondos, πράσινοι bic κλπ, και όταν βρισκόμουν χωρίς ‘φωτιά’ αγόραζα πάλι έναν πορτοκαλί αναπτήρα.

Παρατήρηση

Προφανώς όλοι οι καπνιστές ακολουθούν κάποια παρόμοια τακτική. Αν δεν ίσχυε αυτό, εγώ θα είχα ξοδέψει περίπου 14.886.473 ευρώ σε αναπτήρες και όλοι οι υπόλοιποι καπνιστές του πλανήτη θα είχαν έναν πορτοκαλί αναπτήρα τύπου qu.

Μόλις έκανα αυτή τη σκέψη για πρώτη φορά, προσπάθησα να ερμηνεύσω την ψυχολογία και το σκεπτικό πίσω από αυτή τη στάση απέναντι στο φαινόμενο αυτό, που είτε συνειδητά είτε υποσυνείδητα ωθούσε τον κάθε καπνιστή στο περίπτερο για την αγορά άλλου ένα αναπτήρα.

Συμπέρασμα

Οι σφυγμοί μου αρχίζουν και ανεβαίνουν. Ένα ανάμικτο συναίσθημα ενθουσιασμού και τρόμου μαζί με κυριεύει. Έχω κάνει τη μεγαλύτερη οικονομικοκοινωνική ανακάλυψη του 21ου αιώνα;;;!!! Ε ναι λοιπόν! Μπροστά μου απλώθηκε μια μοναδική αλήθεια. Να γίνω πιο σαφής; Εντάξει.

Η παραπάνω διαδικασία που απεικόνισα, είναι απόλυτα λογική. Αν δεν έχεις αναπτήρα για να ανάβεις τα τσιγάρα σου θα αγοράσεις έναν. Παρόλα αυτά, γνωρίζεις ότι μπορείς κάλλιστα να αποφύγεις την αγορά και να ‘σουφρώσεις’ έναν από την ομήγυρη με πρώτη ευκαιρία. Παράξενο ε;

Ανυποψίαστε φίλε μου, σου ανακοινώνω ότι θέλοντας ή μη έκανες μία απόλυτα σοσιαλιστική πράξη!!! Αγόρασες έναν αναπτήρα που θα χρησιμοποιήσεις ελάχιστα σε σχέση με τη διάρκεια ζωής του, τον παραχωρείς και συχνά δεν τον διεκδικείς. Τροφοδότησες λοιπόν το σύστημα με έναν ακόμα αναπτήρα ΓΙΑ ΤΟ ΚΟΙΝΟ ΚΑΛΟ!!!!!!!!

Τι έκπληξη!!! Εγώ, ένας λόγιος που με θέρμη στηρίζει τα τελευταία χρόνια την άποψη της μη ύπαρξης ιδεολογιών στο σύγχρονο κόσμο, βρίσκομαι τώρα παντελώς διαψευσμένος, όχι από κάποια θεωρία και φαμφαρισμό του κώλου, αλλά από ένα μοναδικό κοινωνικό φαινόμενο· ίσως την τελευταία ένδειξη ότι ο σοσιαλισμός ζει!

Πάω για τσιγάρο

qu

8 σχόλια:

Roberta Right είπε...

Greek is such a cool language but still I can´t understand almost anything! :-D Best greetings

qu είπε...

That’s very good for you dear. If you understood all the bullshit that is written in this blog, your brain would probably melt. I guess you’re wondering why the Greek brains don’t melt? Well I think it’s because of the olive oil or something…. See you in August.

fgloucester256 είπε...

to oti o anaptiras xrhsimopoioeitai gia na
ANAVEI kati to ksekathara epivlaves sxetizetai me tin parapanw sosialistiki aligoria.. ??

FreakBeat είπε...

File qu fantazeis ws monternos Promitheas pou fernei ti fwtia stous anthrwpous i mallon pairnei ton anaptira apo tin astiki taksi kai tin dinei aploxera sto proletariato. O anaptiras allote ws kefalaio kai alote ws paragontas afipnisis tis taksikis syneidisis koinwnikopoiei tous psirides me tous portokali anaptires kai thetei tis vaseis gia tin Portokali Epanastasi... Kati mou leei oti apo to 'MARX and Spencer' tous pswnizes aftous tous anaptires sto xrwma tou portokali tou Baywatch.. Re mpas kai anapses kana 'mpakaliaraki' me ton en logw anaptira kai klasmenten kai empnefstikes ti theoria gia tin psiristiki syneidisi;.. An kai den kapnizw pia kai o monos logos pou xreisimopoiw anaptira einai gia na anavw kamia klania gia entertainment, egw tha ypostiriksw ton agwna sou re moutro kai tha vrontofwnaksw mazi sou: FWTIA-FWTIA STA MPOYTIA TIS KAGIA!

antoine είπε...

Δεν μπορώ να κατανοήσω το λόγο για τον οποίο ο σύντροφος FreakBeat τα έχει βάλει με τη συντρόφισσα Καγιά. Οκ FreakBeat, μπορεί η Καγιά τον τελευταίο καιρό να φραξιονίζει αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι αυτόματα τη μετατρέπει σε εχθρό της εργατικής τάξης. Ο σοσιαλισμός δεν μπορεί να είναι παρά δημοκρατικός!!

Το ψίρισμα του αναπτήρα σίγουρα αποτελεί μια άκρως σοσιαλιστική πράξη, όπως άλλωστε και η κλασμάν κατάσταση μέσα στην οποία ο qu συνέλαβε αυτή τη μεγαλοιώδη θεωρία.

Όσο για το σχόλιο του fgloucester256 νομίζω ότι σίγουρα κρύβει αντεπαναστατικά μηνύματα. Είσαι τυχερός φίλε fgloucester256. Σε άλλες εποχές μεγαλοιώδους κυριαρχίας, θα σε είχαμε ήδη στείλει σε κανένα γκούλαγκ να κάνεις παρέα στις πολικές αρκούδες της Σιβηρίας.

mymumcallsmecristie είπε...

se niw8w!egw sthn agglia agoraza asprodiafanous clipper.meta kopwn kai basanwn krataw enan ermhtika kleisto se shmeio pou de 8ymamai dioti an 8ymomoun 8a ton eixa xasei(poly pi8ano na exei symbei kai twra ayto,alla exw elpides)

Ανώνυμος είπε...

Αγαπητέ φίλε,
Σε καταλαβαίνω απόλυτα με τους πορτοκαλί clipper..δεν είναι τυχαίο μου φαίνεται..λοιπόν, ιδού η δική μου μικρή ιστορία με τον πορτοκαλί clipper. Φέτος τα χριστούγεννα προχωρώντας σε κεντρικό δρόμο της Θεσσαλονίκης, βλέπω κάτω και αντικρίζω έναν πορτοκαλί clipper. Φυσικά, λόγω της δυσκολίας εύρεσης αντίστοιχων στην Ελλάδα, και γνωρίζοντας τους clipper από την αγγλία όπου και πέρασα το 'φανταρικό' μου όπως πολλοί άλλοι, αμέσως τον άρπαξα από κάτω. Προς ιδιαίτερη χαρά μου ο clipper - φυσικά - δούλευε μια χαρά. Στιβαρός και ανέπαφος. Βέβαια, όσοι του ξέρουμε πάντα λέγαμε ότι είναι οικαλύετεροι αναπτήρες. Φυσικά, υιοθέτησα τον άστεγο αναπτήρα και του έδωσα περίοπτη θέση στο τραπεζάκι του σαλονιού μου,λέγοντας στον εαυτό μου ότι 'εδώ είναι η θέση σου, εδώ θα μείνεις για να σαι ασφαλής και να μην ξαναχαθείς'...
Κάθε μέσα που περνούσε όμως, συνειδητοποιούσα πέραν των άλλων, το πόσο όμορφος είναι ο συγκεκριμένος πορτοκαλί αναπτήρας. Πραγματικά ήταν το πιο ιδιαίτερο, το πιο άψογο, το πιο ελκυστικό και συνάμα, το πιο μοναδικό αντικείμενο πάνω στο τραπεζάκι του σαλονιού μου και μάλλον στο σπίτι γενικότερα. Και αυτό είναι το μοναδικό σε αυτούς..πως ένα αντικείμενο, τόσο καθημερινό, τόσο συνηθισμένο, τόσο αδιάφορο, όπως ένας απλός αναπτήρας του εμπορίου, είναι ταυτόχρονα τόσο μοναδικό και ιδιαίτερο.
..Δυστυχώς, η χαρά μου αυτή κάθε πρωί που αντίκριζα και κάθε φορά που χρησιμοποιούσα τον πορτοκαλί clipper δεν κράτησε πολύ .. και όχι γιατί χάθηκε ή γιατί κάποιος μου τον σούφρωσε, αλλά γιατί στην επιμονή μου να ανάψω το τζάκι και φυσικά λόγω της αποτυχίας του άσπονδου και υποδεέστερου αισχρού υποκατάστατου του clipper, ενός Bic (από αυτούς τους ειδικούς για το τζάκι μάλιστα), χρησιμοποίησα παρατεταμένα τον clipper ώστε να λιώσει το δεξί μέρος του πλαστικού που συγκρατεί τη ροδέλα που γυρνάμε με το δάχτυλο για να ανάψει ο αναπτήρας και ο clipper χάλασε.. η στεναχώρια μου είναι αβάσταχτη...και με οδήγησε στην αναζήτηση μέσω ιντερνετ ενός ίδιου αναπτήρα, το οποίο με οδήγησε σε αυτό το άρθρο.
Το μόνο ευχάριστο πως υπάρχουν και άλλοι που βλέπουν τα πράματα όπως εγώ, ότι δηλαδή κάτι τόσο μικρό και φαινομενικά τόσο ασήμαντο μπορεί να είναι τόσο όμορφο...

qu είπε...

Αγαπητέ Ανώνυμε φίλε από την όμορφη Θεσσαλονίκη,

Η έκπληξη που μου προκάλεσε τα πρόσφατο σχόλιό σου είναι ανείπωτη! Και όχι… η έκπληξη αυτή δεν έγκειται ούτε στο γεγονός ότι και εσύ γουστάρεις τους πορτοκαλί αναπτηράκους clipper, ούτε στο γεγονός ότι υπάρχουν ειδικοί αναπτήρες bic για το τζάκι! Αυτή η έκπληξη προέρχεται από την λίγο ανησυχητική διαπίστωση, ότι κάπου εκεί έξω υπάρχει ακόμα κόσμος που διαβάζει τις ανοησίες που έγραφα πριν από τόσα χρόνια! Αυτό που έχω να σε συμβουλεύσω αυτήν την εκ των πραγμάτων δύσκολη στιγμή που περνάς, είναι να φανείς δυνατός και να έχεις κατά νου ότι ο αγαπημένος σου αναπτήρας τώρα βρίσκεται σε ένα καλύτερο μέρος. Να είσαι σίγουρος ότι αν ποτέ πέσει στα χέρια μου ένας τέτοιος αναπτήρας, θα σου τον στείλω.
Σε ευχαριστώ πολύ για το σχόλιο και κουράγιο!

Υ.Γ Αν καμία μέρα σε βγάλει ο δρόμος σου στο blender στη Γ. Θεοχάρη, πιες ένα μπυράκι στην υγεία του αγαπημένου μας αναπτήρα!